Ahogy elnézem, ez lesz a létező legjobb Fist verzió. Grafikailag mindenképp. Valami viszont gyökeresen megváltozott benne, vajon rájössz, mi az?
Azt gondolom nem kell magyarázni, hogy mi is az a ZX Spectrum Next: az örökifjú Spectrum szteroidon, felturbózott kiadásban, sprite-okkal, sokkal jobb grafikával, hanggal, CPU-val és okos BASIC értelmezővel. Talán még emlékeztek, ha figyelemmel kísértétek az első, 2017-ben indult és 2020-ra révbe ért Kickstarter kampányt, hogy ott a strech goal-ok között szerepelt a Wonderful Dizzy, mely ott is van minden Nexthez mellékelt SD kártyán, és gyönyörű. Sajnos az a Dizzy még nem használta ki a Next lehetőségeit, mivel 128K-s Speccyre készült, annak stílusos grafikájával és hangjával. A most futó, második ZX Spectrum Next Kickstarter project legújabb hírleveléből úgy sejlik, hogy bár a mostani stretch goal listán nem szerepel egy újabb Dizzy, valamilyen szinten tervben volt a Next-es változat – ám ennek megjelenése sajnos bizonytalanná vált. Olyannyira, hogy inkább megkérték a WASP fejlesztőcsapatot, hogy ugyan már rittyentsék újra a Fistet Nextre. Ahogy válaszukból kitűnik, elfogadták a kihívást:
A WASP csapat felserkent, hogy eleget tegyen a Henrique Olifiers által támasztott kihívásnak és elkezdett dolgozni a The Way Of The Exploding Fist-en. Kihasználva az előnyt, hogy egyik főállású gurunk, a kiváló Steven Day rendelkezik a Way of the Exploding Fist Amiga verziójának kiadatlan grafikai anyagaival, elkezdtük ezeket konvertálni és feljavítani a Nextre, hogy leszállíhassuk a The Way of the Exploding Fist valaha készült legjobb verzióját! Felvonultatjuk digitális hangmotorunkat, felméretezett grafikával és extra animációs képkockákkal a még folyamatosabb mozgáshoz, és egy olyan, az eredetihez nagyon hű adaptációval jövünk ki, mely biztosan tetszeni fog a KS2 támogatóknak. A valaha volt legjobb WotEF szerény díjazásért lesz elérhető a többi Next rajongó számára!
Nagyon ígéretes talajtornát hoztak össze a fenti bemutató GIF-ben, az bizonyos. Valamit megváltoztattak, amitől (szerintem) jobb is lesz a játék, ha nem tűnne fel, akkor a cikk végén megtalálod a megfejtést.
Fejlesztők:
- Vezető programozó: Lyndon Sharp
- Grafikus: Steven Day
- További grafikák: Phoebus Dokos
- Zene: Lampros Potamianos
Megfejtés: A mozdulatok kb. ugyanazok, mint a régebbi 8-bites verziókban, kivéve a fordulórúgást. Az eredetiben egy igen ritkán használt, 360 fokos körívrúgást (mawashi gerit) mutat be a karakter, melynek végfázisában ugyanúgy a néző felé fordul, mint nyugalmi állapotában, vagy mint a sima oldalsó fejrúgásnál (yoko geri keage). Az elöl lévő lábával tesz egy teljes kört az eredeti mozdulat során, ami dinamikailag nehezen értelmezhető, inkább lendületet veszít, semmint nyerne általa. Nem véletlen, hogy a körívrúgások általában oldalváltással (180 fokos fordulattal) járnak, hiszen ekként lehet nyomatékot adni a rúgásnak. A Next-hez készülő animációs mintában a teljes körös körívrúgást egy ugyanolyan látványos, ám sokkal erőteljesebb, és ritkán, de olykor a valóságban is alkalmazott mozdulattal váltották fel: a karakter hátrafelé fordulva rúg körívesen (ushiro ura mawashi geri). Ez 2×180 fokos körbefordulást jelent, aminek során a karatéka súlyponti része (csípő, törzs, derék) rántja maga után a törzsnél jóval könnyebb lábat, ami a mozdulat nagyságához képest jócskán felgyorsulva ér el a támadópontig, majd a láb visszatér hátsó, kiinduló pozíciójába.
Remélem segítettem. Amúgy nem is találtam hirtelen nevet és videót az eredetí teljes köríves rógáshoz, csak az újhoz. Gyerekek, ne próbáljátok ki szakértő felügyelet nélkül! 🙂
Még több...
Attack of the Petscii Robots Enterprise verzió
A 2022-es TVC játékfejlesztői verseny indulói és egyéb programok
NextDows