Castlevania: Spectral Interlude
Nagyszerű Castlevania remake ZX spectrumra, amely kimaxolja a 128KB adta lehetőségeket, és maximálisan kihasználja a Speccy grafikai/hangbeli képességeit.
Az Enterprise konverzió megegyezik a Spectrum verzióval, a paletta néhány színe világosabb lett, és az AY hardver envelope-ok hangzása tér el egy kicsit.
Mivel az Enterprise képgenerálásához is memóriára van szükség, ezért a program összes funkciója legalább 176KB memória esetén elérhető.
128KB rendszer szegmenst felülrja, nincs töltés/mentési opció, nincs end sequence, 4 zene eltávoltva, ezek helyére került az LPT. (képernyő felépítés definíciója)
144KB nincs end sequence, 4 zene eltávoltva, ezek helyére került az LPT.
160KB nincs end sequence
176KB és fölötte minden funkció elérhető
Rescue from Zylon
Ez a játék Commodore 16-on látta meg a napvilágot, számomra teljesen ismeretlen volt egészen addig, amíg EPForever fórumtársunk meg nem kért a konverziójára, a konverzió elején eléggé idegesítőnek tartottam, de ahogy telt az idő, rájöttem, hogy egy jól kivitelezett, és izgalmas játék, ahol az embernek minden ügyességére szükség van, és figyelembe véve, hogy a 16KB-ból maximum 12KB állt a program rendelkezésére amibe a grafikát, és a kódot is bele kellett zsúfolnia az alkotónak, kihozta a maximumot belőle.
Az Enterprise verzió természetesen nem fér el 16KB-ba, mert maga a képernyő megjelenítéséhez 16KB-ra van szükség, de megfelelő sebességgel fut EP64-en is és még egy zenével is bővült a játék, EP128-on pedig 3-mal.
Zene/hang állítási funkciók
F1: zene választás le
F2: zene választás fel
F3: zene ki/be
F4: hozzáadott effekt hangerő le
F5: hozzáadott effekt hangerő fel
Raster Runner
A Raster Runner egy Tron klón, Amstrad CPC-ről lett Enterprise-ra konvertálva.
Még több...
Attack of the Petscii Robots Enterprise verzió
TVC játékkészítő verseny 2021: Impossible Mission
Lava – 16K-s ingyenes játék Spectrumra